loading...
مرجع موزیک ایران
نعیم درستیان بازدید : 28599 شنبه 14 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

این متن آهنگ مربوط به اولین دیدار مولانا و شمس میشه با صدای همایون شجریان و

محمد معتمدی که نقش شمس رو همایون شجریان و نقش مولانا رو محمد معتمدی ایفا میکنه

 

 


شمس:

هر زمان نوعی شود دنیا و ما

بی خبر از نو شدن اندر بقا

پس تو را هر لحظه مرگ و رجعتی است

مصطفی فرمود دنیا ساعتی است

آزمودم مرگ من در زندگی است

چون رهی زین زندگی پایندگی است

مولانا:

کیستی تو؟

شمس:

کیستی تو؟

مولانا:

قطره ای از باده های آسمان

شمس:

این جهان زندان و ما زندانیان

حفره کن زندان و خود را وارهان

مولانا:

کیستی تو؟

شمس:

آدمی مخفیست در زیر زبان

این زبان پرده است بر درگاه جان

مولانا:

کیستی تو؟

شمس:

تیر پران بین و ناپیدا کمان

جانها پیدا و پنهان جان جان

مولانا:

کیستی تو؟

شمس:

رهنمایم همرهت باشم رفیق

من قلاووزم در این راه دقیق

مولانا:

کیستی تو

همدلی کن ای رفیق

شمس:

در عشق سلیمانی من همدم مرغانم

هم عشق پری دارم هم مرد پری خوانم

هر کو که پری خوتر در شیشه کنم زو طرح

برخوانم و افسونش حراقه بجنباند

هم ناطق و خاموشم

هم لوح خموشانم

هم خونم و هم شيرم

هم طفلم و هم پيرم

مولانا:

کیستم من کیستم من چیستم من؟

شمس:

تا نگردی پاکدل چون جبرییل

گرچه گنجی درنگنجی در جهان

رخت بربند و برس در کاروان

آدمی چون کشتی است و بادبان

تا کی آرد باد را آن بادران

مولانا:

هیچ نندیشم به جز دلخواه تو

شکر ایزد را که دیدم روی تو

یافتم زان نرگس جادوی تو . . .

بس بگفتم كو وصال و كو نجات

برد اين كو كو مرا در كوي تو

جست و جويي در دلم انداختي

تا ز جست و جو روم در جوي تو

خاك را هايي و هويي كي بدي

گر نبودي جذب هاي و هوي تو

شمس :

مخزن انا فتحنا برگشا

سر جان مصطفي را بازگو

مستجاب آمد دعاي عاشقان

اي دعاگو آن دعا را بازگو



مولانا :

چون دهانم خورد از حلواي او

چشم روشن گشتم و بيناي او

پا نهم گستاخ چون خانه روم

پا نلرزانم نه كورانه روم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
یکی از برترین و محبوب ترین مرجع های موزیک و آهنگ در ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین خواننده ایران به نظر شما؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 977
  • بازدید سال : 6,503
  • بازدید کلی : 107,564